Kundesenter

Ofte stilte spørsmål

Her finner du vanlige spørsmål, skulle du ikke finne svar på dine spørsmål er det bare å kontakte oss!

Se også salgsbetingelsene for ytterligere informasjon.

  • Må jeg registrere konto?

    Hos oss kan du enkelt handle uten å registrere deg. Når du har funnet de produktene du vil handle, går du til kassen og velger om du er bedriftskunde eller privat kunde.

    Bedriftskunder må oppgi ett gyldig organisasjonsnummer for å handle på kreditt med faktura.

    Du vil normalt få følgende betalingsalternativer som privatkunde:
    Betaling med bankkort
    Faktura 30 dager
    Faktura med opp til 3 måneder forfall
    Delbetaling
    Samlefaktura fra Collector Bank

    Som Bedriftskunde vil du få disse:
    Betaling med kort
    Faktura 30 dager
    Dersom foretaket eller personen ikke innvilges kreditt fra Collector Bank vil valgmulighetene bli redusert.

  • Kan jeg betale med faktura fra dere?

    Collector Bank har ansvaret for alle betalinger i vår nettbutikk. De vil avgjøre om et foretak kan innvilges kredittkjøp. Dessverre er enkelte foretaksformer ikke mulig å gi kreditt til. Dette gjelder spesielt DA foretak som ikke rates av kreditt rating byråer

    Kan min bedrift få rabatter?

    Hvis du mener at din bedrift må ha rabatter kan du fylle ut dette skjemaet, så vil vi vurdere ut ifra forventet kjøpsvolum hva din bedrift får av rabatter. Hvis vi innvilger rabatter legges din konto inn med faste rabatter på alle produkter, eller på ulike kategorier. Da må du logge inn på siden vår for å se rabatterte priser.

     

  • Kan jeg ringe eller sende bestilling på epost?

    Du som kunde kan ta kontakt med oss på telefon 382 88 666 eller salg@jddutstyr.no Vi hjelper deg gjerne med å ta imot din bestilling manuelt. Du får selvfølgelig den beste hjelpen vi kan tilby deg for at du skal velge riktige produkter.

    OBS. Det tilbys kun fri frakt i nettbutikken, og alle tilbudsvarer og kampanjer gjelder kun i nettbutikken.   

Frakt

  • Hva er fraktkostnaden?
    • Hos oss får du gratis frakt på ordrer over kr 950,-
    • På ordrer under kr 950,- beregnes kr 140 i frakt pr forsendelse.

    Fri frakt gjelder kun via Postnord MyPack, eller Bring Servicepakke
    For bedriftspakker gjelder egne satser som vil vises i kassen.

    Ved kjøp av slitedeler og reservedeler bruker vi begrepet spesialfrakt. Her er startsatsen kr 350,- fra og med 22 kg. Det beregnes så ett tillegg på 10 kr pr kg i frakt eks mva. Det opplyses alltid om aktivering av spesialfrakt før du kjøper produktet.

    Ved manuelle bestillinger beregner vi den faktiske fraktkostnaden.

  • Kommer emballasjekostnad i tillegg til frakt?

    Det er ingen ekstra embalasjekostnader. På varer som sendes pr post. Alle forsendelser blir pakket forsvarlig  før sending.

Levering

  • Kan jeg velge ulike fraktmåter?

    JDD Utstyr benytter Postnord og Posten/Bring som transportør

    Det er fult mulig å hente varene selv hos oss etter avtale.

    Etter at varen er sendt fra oss vil du få tilsendt en sporingslink på epost eller SMS. Du kan også logge inn og finne sporingslink på vår nettside.

    Slitedeler og reservedeler som sendes fra leverandører i utlandet vil normalt håndteres av Postnord i Norge.

  • Hvor lenge før jeg får varen?

    Normalt blir alle bestillinger sendt fra vårt lager samme dag som bestillingen kommer. Postnord henter våre pakker på ettermiddagen mellom klokka 14 og 16. Det gjør at bestillinger som kommer inn etter ca klokken 14 blir sendt dagen etterpå.
    Bring posten henter sine pakker hos oss ca klokken 10 om formiddagen.

    Dersom levering blir forsinket fordi varen er utsolgt vil kunden bli gjort oppmerksom på dette og bli informert om alternative produkter, utvidet leveringstid og adgang til avbestilling. Vår nettbutikk er i all hovedsak oppdatert på lagerbeholdning. Normalt er det ikke mulig å kjøpe noe som ikke er på lager.

Retur og bytte

  • Hvordan benytter jeg meg av angreretten?

    Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Vi sender ut informasjon til alle våre privatkunder, via e-post, rundt angrerettloven og angrerettskjema ved hvert kjøp som foretas i vår nettbutikk.

    Fyll ut angrerettskjemaet du mottok sammen med ordrebekreftelsen. Dersom du har forhåndsbetalt varen, vennligst oppgi kontonummeret du ønsker beløpet tilbakebetalt til. Vi tilbakebetaler innen 14 dager fra vi har mottatt returnert vare. Returner varen med posten innen 14 dager fra du mottok varen. Varen sendes til JDD UTSTYR AS, Heddeland Industriområde 26, 4534 Marnardal.

    Viktig: sender du varer til oss må dette sendes som bedriftspakke. Posten leverer ikke ut servicepakker til bedrifter. 

  • Jeg har kjøpt feil vare, hva gjør jeg?

    Dette kan stort sett ordnes på en grei måte. Fyll ut skjemaet for retur og reklamasjon så blir saken din tildelt et saksnummer og du vil få instruksjoner på hva vi gjør videre.

    Når det gjelder næringskjøp, kan vi dessverre ikke ta retur av varer i kategorien «SLITEDELER OG RESERVEDELER» Vi oppfordrer derfor våre kunder til å kontrollere mål og eventuelt originale delenummer før bestilling. Har du allikevel kjøpt feil deler, kontakt oss så forsøker vi å finne en god løsning.

  • Varen var i ustand da jeg fikk den?

    Vi vil selvfølgelig ordne opp dersom det er feil og mangler ved varene du har kjøpt hos oss. Feil og mangler må meldes til oss ved å fylle ut dette skjemaet innen rimelig tid.  Det vil så bli opprettet et saksnummer og du vil få svar fra oss om hva vi gjør videre.

Produktene

EE - Avfall

  • EE - Avfall

    EE-Avfall

    Elektrisk og elektronisk avfall (EE-avfall) inneholder komponenter som kan være skadelige for miljøet, i tillegg kan de inneholde mye metall som gjør det viktig å gjenvinne produktene. Det er derfor viktig at forbruker leverer kassert EE-avfall tilbake til en forhandler eller en kommunal mottaksstasjon slik at miljøgiftene i produktene behandles på riktig måte.
    JDD Utstyr betaler en kg avgift for antall kg vi importerer hver måned. Denne avgiften er inkludert i alle produkter som er relevante for denne avgiften. Du som kunde trenger ikke tenke på dette når du handler hos oss.

    EE-Retur

    Som importør av elektriske og elektroniske produkter har JDD Utstyr inngått medlemskap med landets ledende EE-returselskap, RENAS. RENAS påtar seg ansvaret for å oppfylle myndighetenes krav om innsamling og miljømessig forsvarlig behandling av EE-avfall iht. EE-regelverket, og å forstå rapportering til myndighetene og EE-registeret.

    JDD Utstyr søker også i alt sitt salgs- og informasjonsmateriell å informere om at EE-avfall ikke skal kastes sammen med annet avfall.

    JDD Utstyr sørger for å oppbevare alt EE-avfall til det blir hentet av RENAS. RENAS har til formål å sørge for kostnadseffektiv og miljøvennlig innsamling, behandling og gjenvinning av elektrisk og elektronisk avfall (EE-avfall), i henhold til gjeldende forskrifter og sertifiseringskrav. For mer informasjon om RENAS se www.renas.no

Priser og rabatter

Ved større bestillinger, eller salg til forhandlere, verksteder og entreprenørfirmaer kan vi gi rabatter etter avtale. Fyll ut dette skjemaet så tar vi kontakt med deg.